Takoj po velikonočnih praznikih, v petek 6. Aprila 2018, sta v Miljah potekali še dve delavnici, ki sta v okviru projekta EDUKA2 Čezmejno upravljanje izobraževanja namenjeni učencem predzadnjega razreda prvostopenjskih srednjih šol iz Italije in osnovnih šol iz Slovenije. Prvi čezmejni razred (s slovenskim učnim jezikom) sestavljajo učenci iz večstopenjske šole Sv. Jakob in učenci iz 8.B razreda osnovne šole Koper, drugega (z italijanskim učnim jezikom) pa učenci večstopenjske šole G. Lucio iz Milj in osnovne šole P. P. Vergerio il Vecchio iz Kopra.

Po Kopru so učenci spoznavali Milje. Vlogo vodiča so tokrat prevzeli miljski in šentjakobski srednješolci. Učenci obeh čezmejnih razredov so vsak v svojem jeziku začeli ogled na griču Starih Milj, kjer so lahko občudovali krasen razgled na tržaški zaliv z zasneženimi vrhovi Julijskih Alp in si v lepo urejenem parku ogledali ostanke nekaterih srednjeveških hiš in romansko baziliko Marijinega vnebovzetja. Po strmi poti sta se skupini nato napotili peš proti Miljam, kjer sta si med drugim ogledali velika in mala vrata, cerkev Sv. Frančiška, grad, Mandrač ter glavni trg z mestno hišo in s stolnico. Med ogledom so učenci zbirali slike, posnetke in podatke, ki jih bodo lahko dodelali in dopolnili v okviru učnih ur. Ideja o čezmejnih razredih je nastala iz prepričanja, da samo prek medosebnih odnosov z vrstniki sosednje države in z neposrednim spoznavanjem družbenih in naravnih okolij bližnjega območja lahko mladi razvijejo predstavo o čezmejnem prostoru kot celoviti in enoviti geografski enoti.
Na trgu Republike je učencem izrekla dobrodošlico županja Laura Marzi, sladoledar Cristiano pa jim je ponudil dober sladoled.

Delavnici sta se nadaljevali z lovom na zaklad »Skrivnostne Milje«, pri katerem je sodelovalo devet »mešanih« ekip. Učenci so morali najti in slikati arhitektonske značilnosti, opisane na posameznih lističih.

Delo v delavnicah je potekalo v najlepšem redu, kar je zasluga čezmejne delovne skupine, ki jo sestavljajo Renzo Fornasaro, Erika Junc, Robi Lena, Valentina Marchesan, Massimo Medeot, Martina Seražin Mohorčič in Norina Bogatec, ter Fiorelle Benčič. Vzdušje med učenci je bilo zelo konstruktivno, saj so ob odkrivanju miljskih posebnosti utrjevali prijateljske vezi.

Priredila in zapisala: Martina Seražin Mohorčič, prof.,
koordinatorica in izvajalka projekta na OŠ Koper

Related Images:

(Skupno 421 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost